EKG (Elektrokardiyografi)

EKG, kalbin ritim ve iletim bozukluklarında, kalp damar tıkanıklıklarında, kalp zarı hastalıklarında, kalp duvarlarının kalınlaşması ve kalp boşluklarının genişlemesinde, kalp dışı hastalıklarının kalbe olan etkisinin araştırılmasında kullandığımız bir tanı yöntemidir. EKG, cilde yapıştırdığımız elektrotlar aracılığıyla kalbin ritmi, frekansı, kalp atışlarının ritmi gibi elektriksel aktiviteleri grafik şeklinde kaydedebildiğimiz bir cihazdır. Esasında elektrokardiyografi (EKG) kalbin haritasının kağıt üzerine çizilmesidir. Uygulama süresi 5-10 dakika kadardır. Herhangi bir riski ya da yan etkisi yoktur.

Hasta kardiyoloji polikliniğine geldiğinde ilk yapılacak tetkik EKG'dir. EKG'den sonra ek tetkik gerekiyorsa doktor bunları isteyecektir. Ekokardiyografi, renkli doppler, efor testi bu yöntemlerden bazılarıdır.

EKG Ne İçin Yapılır?

Kalbin işlevinin değerlendirilmesinde en etkili yöntemlerden biri olan EKG'yi;

• Kalbin ritim bozukluklarının belirlenmesinde,
  • Kalp damar tıkanıklığının tanısında,
  • Kalp duvarlarında kalınlaşma tanısında,
  • Kalp boşluklarının genişlemesi tanısında,
  • Kalp pilinin işlevinin değerlendirilmesinde,
  • Bazı kalp ilaçlarının etkilerini saptamada,
  • Kalp dışındaki hastalıkların kalbe olan etkilerini bulmada kullanabiliriz.
EKG Testi Nasıl Yapılır?

EKG testini uygulamak son derece basit ve pratiktir. Hastanın öncesinde ve işlem sırasında özel olarak hazırlanmasına gerek yoktur. Ağrılı bir işlem değildir, hastayı hiçbir şekilde rahatsız etmez. Hasta muayene masasında sırt üstü yatar. Öncesinde üzerinde takı varsa çıkarılır. Belden yukarısı soyulur. Bilekleri açığa çıkarılacak şekilde çorapları sıyrılır ya da tamamen çıkarılır. Kaydın daha iyi iletilmesi için özel jel sürülür. Elektrot diskleri kollara, bacaklara ve göğse yerleştirilir. Hastanın dikkat etmesi gereken şey çekim esnasında hareket etmemesi ve konuşmamasıdır.