Stent

Stent Takmak

Stent takma işlemi cerrahi olmayan bir tedavi yöntemidir. Kalp damarlarındaki tıkanıklığı çözmek amacıyla yapılır. Çok ince plastik borularla el bileğinden veya kasıktan girilerek kalbin içindeki damarlara ulaşılır. Damarların tıkanıklığı olan bölgeler balonla genişletilir. Boru şeklinde tel örgü olarak dizayn edilmiş  stent kalpteki damarların içine yerleştirilir. Böyle darlıklar açılır ve darlığın tekrar oluşması engellenir.

Stent Neden Takılır?
  • Göğüs ağrısı olan,
  • Kalp krizi geçiren,
  • Koroner damarlarda darlık olan hastalara stent takılabilir.

Stent mi takılmalı yoksa bypass mı yapılmalı konusu günümüzde hala tartışılan, tıp toplantılarında hala konuşulan bir konudur. Bu konuda farklı fikirler olduğu için yorum yapmak zor olabilir. Ancak üstünde durulması gereken bir nokta vardır ki maalesef ülkemizde suistimal edilen bir gerçektir: Çoğu merkezde basit bir stent işlemiyle hayatına sağlıklı bir şekilde, kaldığı yerden devam edebilecek hastalara bypass gibi ağır bir işlem öneriliyor ve yapılıyor. Bir yandan ameliyatın komplikasyonlarıyla karşı karşıya kalan hasta bir yandan da ciddi meblağlar harcamak zorunda kalıyor. Bizim önerimiz anjiyonuzu güvendiğiniz birkaç yere gösterip kararınızı buna göre vermeniz yönündedir.

Stent Takıldıktan Sonra Ne Olur?
  • Stent takıldıktan 1 gün sonra hastalar evlerine gidebilir.
  • Ortalama 2-3 gün dinlendikten sonra işlerine dönebilirler.
  • Normal hayata dönüşün kısa olmasının nedeni işlemin minimal bir işlem olmasıdır. Hastaya büyük bir kesi yapılmaz, dikiş atılmaz.
  • Hastalar kesinlikle sigara içmemelidir.
  • Diyetlerine dikkat etmelidir.
  • Kan sulandırıcı ilaçlara devam edilmelidir.
  • Beslenmeye dikkat edilmelidir.
  • Sağlıklarına dikkat ettikleri müddetçe normal yaşantılarına diğer insanlar gibi devam edebilirler.